Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (Bulling). Οι παράγοντες που επηρεάζουν το καλό σχολικό κλίμα και επιτρέπουν την εμφάνιση φαινομένων επιθετικότητας και σχολικού εκφοβισμού είναι η έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων. Κύρια, η έλλειψη ενσυναίσθησης, συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Επίσης, μείζονος σημασίας είναι η καλλιέργεια και ανάπτυξη της δεξιότητα της ψυχικής ανθεκτικότητας, η οποία βοηθά τα παιδιά να αντιμετωπίσουν και να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να βιώνουν. Η ψυχική ανθεκτικότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης του αποτελεσματικού σχολικού κλίματος. Πάνω σε αυτή την προβληματική, οι δασκάλες, Δαμιανού Μαρία, Νταούκα Παρασκευή σχεδίασαν και υλοποίησαν, σε επίπεδο πρόληψης, εκπαιδευτικό πρόγραμμα (project 1 εβδομάδας) στις τάξεις τους, σε κοινές ώρες, με σκοπό την καλλιέργεια των παραπάνω κοινωνικών δεξιοτήτων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού.
Το project είναι το 4ο στη σειρά και εντάχθηκε στον γενικότερο ετήσιο σχεδιασμό του προγράμματος Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής γραφής. Ειδικότερα, στο Δημοτικό Σχολείο Κορυφής, από Δευτέρα 4/3/2025 έως 10/3/2025 υλοποιήθηκε η εφαρμογή του προγράμματος, η οποία κύρια βασίστηκε στην παιδαγωγική αξιοποίηση σύγχρονων παραμυθιών και μικρών παιδικών βιβλίων για την αγωγή των συναισθημάτων, την ενσυναίσθηση, τη φιλία και τη διαφορετικότητα, καταλήγοντας στον σχολικό εκφοβισμό, με σκοπό την κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας και τη δημιουργία ενός σχολείου για όλους. Αρχικά έγινε παρουσίαση για το τι είναι σχολικός εκφοβισμός από την Κοινωνική Λειτουργό κ. Γεωργία Τσεχιλίδου και συνεχίστηκε με διαλογική συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Έπειτα, οι αφηγήσεις των βιβλίων προσεγγίστηκαν πολυτροπικά μέσα από τη Γλώσσα και τις Τέχνες, με: γλωσσικές δραστηριότητες, εικαστικά, ζωγραφική, θεατροπαιδαγωγική, δραματοποίηση των παραμυθιών. Το συνολικό παιδαγωγικό αποτύπωμα του προγράμματος αναδύεται μέσα από τις εκθέσεις έργων που δημιουργήθηκαν, μέσω των οποίων τα παιδιά συνομιλούν για τα ζητήματα και τις έννοιες που καλλιεργήσαμε.





