Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, μετά από πρωτοβουλία που έλαβαν ολλανδικές φιλοζωικές οργανώσεις πριν από 14 χρόνια. Στόχος τους, η ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας για την τύχη εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων σε όλες τις χώρες του κόσμου και τις δύσκολες, αν όχι άθλιες, συνθήκες στις οποίες ζουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία, μόνο στην Ελλάδα, ο αριθμός των αδέσποτων ξεπερνά τα δύο εκατομμύρια ζώα. Πρόκειται για ζώα που ζουν στους δρόμους και αντιμετωπίζουν μια σειρά κινδύνων όπως, έλλειψη τροφής και νερού, αρρώστιες από την έλλειψη περίθαλψης, ενώ κινδυνεύουν να κακοποιηθούν από ανθρώπους ή να χτυπηθούν από αμάξια και μηχανές.
Για την ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας πάνω σε θέματα Φιλοζωίας, μετά την εισήγηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) για το ζήτημα, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε η 4η Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων να καθιερωθεί και να τιμάτε από το τρέχον σχολικό έτος (2023-2004) στα σχολεία όλης της χώρας ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας. Στα πλαίσια αυτών των δράσεων, στο Δημοτικό σχολείο Κορυφής, η κ. Δαμιανού Μαρία δασκάλα της Β΄ τάξης και η κ. Νταούκα Παρασκευή δασκάλα της ΤΥ Ι την Πέμπτη 4 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, σχεδίασαν και υλοποίησαν εκπαιδευτικό σενάριο διδασκαλίας, Νικόλας, ο αδέσποτος σκύλος του σχολείου - Τα αδέσποτα ζωάκια στον κτηνίατρο. Για την ιστορία το σχολείο μας επισκέπτεται καθημερινά το αδέσποτο σκυλάκι ο Νικόλας, έτσι τον ονόμασαν τα παιδιά, ένα ήρεμο και υπάκουο σκυλάκι που δεν δημιουργεί προβλήματα. Τον ταΐζουν όλοι και μετά από λίγο φεύγει και επιστρέφει την άλλη μέρα την ίδια ώρα. Συλλογικά, μιλήσαμε στην αυλή του σχολείου για το αδέσποτο σκυλάκι τον Νικόλα και πως έφτασε να ζει και να τρώει από τα παιδιά στο σχολείο. Γιατί δεν έχει σπίτι;
Έπειτα, έγινε παρουσίαση στη Β΄ και ΤΥ τάξη από τις εκπαιδευτικούς για τα αδέσποτα ζώα και τα δικαιώματά τους. Διαβάσαμε το παραμύθι Ξουτ, το είδαμε οπτικοποιημένο με ψηφιακή αφήγηση και επεξεργαστήκαμε το θέμα των αδέσποτων πάνω σε άξονες συζήτησης. Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα ζώα σε αιχμαλωσία και συνεχίστηκε η παρουσίαση με μικρές ταινίες animation για τα αιχμάλωτα ζώα σε ζωολογικούς κήπους, θαλάσσια πάρκα και τσίρκο. Πώς θα αισθανόμασταν εάν εμείς οι άνθρωποι ζούσαμε σε περιορισμένο χώρο ή σε κλουβιά;
Ο δάσκαλος ΕΑΕ κ. Τόπης Χρήστος μας μίλησε για την οργάνωση και το καταφύγιο Αρκτούρος, ποια ζώα φιλοξενεί εκεί και γιατί.
Έν συνεχεία, αποφασίσαμε να γίνουμε κι εμείς ζώα (Β, ΤΥ, Γ τάξη) και να πάμε στον κτηνίατρο.