΄΄Mαθαίνω να διαχειρίζομαι το συναίσθημα του θυμού΄΄

Η Κοινωνική Λειτουργός του σχολείου Βασιλική Καραγιάννη, πραγματοποίησε δράση με τους μαθητές της ΣΤ΄, Ε΄, Δ΄ και Α΄ Δημοτικού, με θέμα :΄΄Mαθαίνω να διαχειρίζομαι το συναίσθημα του θυμού΄΄. Αρχικά ζητήθηκε από τα παιδιά να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις:΄΄Τί είναι ο θυμός΄΄, ΄΄πότε θυμώνουμε΄΄, ΄΄πώς είναι το πρόσωπό μας όταν θυμώνει΄΄, ΄΄γιατί θυμώνω συνήθως΄΄, ΄΄τι με κάνει ο θυμός να θέλω να κάνω΄΄. Κατόπιν πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τους υγιείς τρόπους με τον οποίο μπορούν να τον εκφράζουν κα παράλληλα εξασκήθηκαν σε ασκήσεις αυτορρύθμισης και χαλάρωσης. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι η ενθάρρυνση συμμετοχής όλων των παιδιών, η αποενεχοποίηση του συναισθήματος του θυμού, η ενίσχυση θετικής συμπεριφοράς και η εκπαίδευση σε στρατηγικές διαχείρισης.
Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών για τον σχολικό εκφοβισμό, προβλήθηκε το βίντεο ΄΄Η μέρα που έγινα και γω λύκος΄΄ (Αμελί Ζαβό) ένα παραμύθι που αγγίζει διακριτικά και συμβολικά το θέμα του σχολικού εκφοβισμού: Η ηρωίδα νιώθει συχνά διαφορετική και μοναχική, όπως συχνά συμβαίνει στα παιδιά που υφίστανται εκφοβισμό ή απομόνωση στο σχολείο. Η μεταμόρφωσή της σε «λύκο» είναι μια συμβολική απεικόνιση τις εσωτερικής τις δύναμης και της ανάγκης να υπερασπιστεί τον εαυτό της και να νιώσει δυνατή απέναντι τις δυσκολίες και τους φόβους της. Το παραμύθι προωθεί μηνύματα αποδοχής, θάρρους και αυτοεκτίμησης, που είναι σημαντικά για την αντιμετώπιση και πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
Στα μεγαλύτερα τμήματα η δράση συνεχίστηκε με την προβολή βίντεο (από το Χαμόγελο του Παιδιού) ώστε σε πρώτη φάση τα παιδιά να εξοικειωθούν με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τους ρόλους του θύματος, του θύτη και του παρατηρητή. Συζητήθηκαν οι προσωπικές τους εμπειρίες πάνω στο θέμα και ο τρόπος που τους βοήθησε να το αντιμετωπίσουν. Παίξανε παιχνίδια ρόλων και δημιούργησαν τα δικά τους σενάρια όπου τα παρουσίασαν ανά ομάδα στους υπόλοιπους συμμαθητές τους.
Επιπροσθέτως εκπαιδεύτηκαν στη ΄΄μη βίαιη αντίσταση – ήρεμη δύναμη ως απάντηση στη βία των παιδιών στο σχολείο, μία καινοτόμος προσέγγιση ώστε να αντιμετωπίζουν τις δύσκολες συμπεριφορές άλλων παιδιών μέσα από μία δυναμική στάση σεβασμού και αντίστασης.

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.